.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح آتیه فرزندان و والدین
محسن جمشیدی کوهساری

قبل از ورود به بحث داستانی را برای شما نقل می کنم که خالی از لطف نیست. این داستان را بخوانید و در آن تامل کنید:

"بعضى تجار تبريزى، از تهران يا تبريز به قم مى آمدند و طلاب آذربايجانى رابه ميهمانى دعوت مى كردند. يك روز حاج يعقوب ايپكچى(رحمه الله)از تجارمتدين تبريز ساكن در تهران، به قم آمده بود و طلاب را دعوت كرد، من هم درآن جمع بودم، در آن جمع عده بسيارى از علما كه بعضى از آنان از مراجعبودند، حضور داشتند. آن زمان من هم يك طلبه جوان بودم، در آن جلسه مسئلهعلمى اى مطرح شد كه در اطراف اين موضوع، طلاب بحث كردند، كه من وارد بحثشده و گفتم: جواب مسئله اينكه مى گوييد نيست; بلكه جواب اين است. نخست بعضىاز طلاب از اينكه من وارد بحث شدم خوششان نيامد، وليكن كم كم بعضى ازفضلاى جلسه حرف مرا تأييد كردند و اين موجب شد كه ميزبان توجه خاصى به منعنايت كند. خود را به من رسانده و گفت: اگر آقايان رفتند، شما بمان با شماكار دارم! بعد از رفتن كليه افراد، حاج يعقوب(رحمه الله)به نزد من آمد وگفت: ما شاء الله مسلط هستى. دوست دارم اگر حاجتى دارى برايت برآورده كنم. مرحوم ميرزا(رحمه الله)گفتند: ما كه به دنبال حوائج دنيا نبوديم و فقط بهدرس و بحث مشغول بوديم، به او گفتم: سال ها است آرزو دارم حوزه نجف راببينم و در آنجا تحصيل كنم، وليكن امكانات و خرجى راه و استقرار در نجف راندارم. مرحوم ميرزا(رحمه الله)مى گويد: اين تاجر به من قول داد كارهايم راانجام دهد، و در مدت سه روز ضمن تهيه گذرنامه تمام ما يحتاج راه را نيزتهيه كرد. من به عنايت اهل بيت(عليهم السلام)به نجف اشرف سفر كردم و تا نجفبودم اين تاجر متدين گاهى به من عنايت داشت و حتى بعد از بازگشت از نجف هممحبت هاى ايشان نسبت به من ادامه داشت و هر چند وقت يك بار به ديدنم مىآمد، خدا رحمتش كند خيلى خدمت كرد وهم اكنون در قبرستان «ابوحسين» قم مدفونمى باشد. خداوند به واسطه اين تاجر خيرانديش امور ما را مرتب و تأمين نمود."(سایت وارثون)

این داستان زندگی فقیه بزرگ عصر ما حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی(رحمه الله علیه) می باشد. در این داستان واقعی کهبرگرفته از زندگی نامه آن بزرگوار است می بینیم که تاجری مومن و زمان سنجچطور با یک سرمایه گذاری سودی جند برابری کرد. تاجری که نوع و کیفیت سود آنبا سودهای متداول بازاری تفاوت دارد، تاجری که نوع معامله او با تجار دیگرفرق دارد، تاجری که می توان گفت با یک معامله پرونده اعمال خود را تاقیامت باز گذلشت.
منظور من از نوشتن این مطلب همین بود که پدر و مادر ووالدین فرزندانی که استعداد و هوش و تلاش بالایی دارند نیز می توانند درطرح آتیه شرکت کنند. این طرح آتیه با طرح های آتیه بیمه ها و بانک هایدنیایی فرق دارد، سود این طرح آتیه هم با نوع سود آنها تفاوت دارد، نوعسپرده گذاری هم فرق دارد، افرادی که از این طرح هم سود می برند با هم تفاوتدارند.

در این طرح آتیه همه سود می برند از سپرده گذار و والدینش تامردم. والدین عزیزی که در فرزندانشان توانایی علمی می بینند می توانند بااین طرح آتیه، فکری به حال آخرت خود و فرزندانشان بکنند، و مسیر حرکتفرزنداشان را به سوی دین قرار دهند تا در آینده به درد دین بخورند و واقعابرای یک انسان چه افتخاری می تواند بالاتر از فقیه شدن باشد، واقعا برای یکانسان چه افتخاری می تواند بالاتر از یاری رسان دین شدن.
شما والدینعزیز هم می توانید مثل آن تاجر سرمایه گذاری کنید و بدانید که شما هم درثواب اعمال خیر فرزندانتان شریک هستید، همانطور که آن تاجر در ثواب مکتوباتو آثار آیت الله تبریزی شریک است. پس وقت را مغتنم بشمارید و برای آیندهخود و فرزندانتان، که همان آخرت است تصمیم درست را بگیرید و در طرح آتیهشرکت کنید


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.